Amb ulls d'infants

Amb ulls d'infants

dimecres, 26 de març del 2014

Un blog educatiu

Molt bon dia a tothom!

M'ha costat molt trobar un blog educatiu que parlés d'experiències que passen a l'aula amb els infants, n'hi ha moltíssims però no era capaç de trobar les creences i les concepcions que la mestre explicava. A la fi n'he trobat un i, a més la part que he seleccionat m'ha cridat molt l'atenció. El blog que he elegit és: http://ferdemestres.blogspot.com.es/ i la part seleccionada és l'apartat de "Files si o files no?".

Aquesta mestra reflexiona sobre el fet de si hem de fer files a l'escola o no. Ella parla que sempre que els nins i les nines fan desplaçaments a l'aula ho fan realitzant una fila. Aquesta és una creença que explica la mestra perquè sempre ho ha vist així i no ha canviat la manera de fer-ho. Així i tot, explica que un dia anant pel carrer es va trobar una fila de nins i nines d'infantil i, aquest fet la va fer reflexionar.

Ella està d'acord en fer files, sobretot amb els infants d'infantil, ja que diu que estan més controlats. A l'hora de reflexionar, descriu els avantatges i els inconvenients de fer files o no. Explica que a la vida diària hem de saber fer files, ja que quan anem al supermercat, al cinema, als museus... hem de respectar aquesta fila, per això, la mestra reflexiona i parla que tal vegada seria millor treballar la coordinació, autocontrol i vivència de l'espai, treballar les classificacions o l'educació emocional mitjançant les files i no emprar les files en tot moment dins el centre i fomentar més l'autonomia, l'hàbit d'ordre i aprendre a anar dins l'escola.



Des del meu punt de vista, penso que aquesta mestra no s'havia posat mai a pensar si havia de fer files o no a l'escola, ja que penso que al seu centre sempre s'havia fet d'aquesta manera i ella ho va seguir fent. Però un dia se'n va adonar que tal vegada no estava tan bé fer-les o que no sempre s'havien de fer. Penso que aquesta creença que ella tenia, que fer la fila era la que permetia controlar millor els infants, tal vegada no era la millor pràctica. Per tant, crec que no es basa d'una teoria en concret ja que no ho havia reflexionat mai, així i tot, després de pensar-ho se'n ha adonat que aquestes no són útils si no les feim treballar per alguna cosa, que fer una fila a dins el centre suposa que els nins i les nines la facin però no saben després com actuar de manera autònoma.

Personalment, m'agrada més el fet de treballar la fila a través de la coordinació, l'educació emocional, les classificacions... ja que penso que tampoc és necessari que els nins i les nines sempre hagin de seguir un ordre, sobretot a dins l'aula, crec que tenir-los tan controlats no és millor que es sàpiguen desplaçar de manera autònoma dins l'espai, que sàpiguen anar en tranquil·litat i fora córrer, en silenci... és a dir, respectant les normes.

Tal vegada, el fet de sortir del centre, si són els més petits, anar en fila està més controlat, tampoc ho se ben bé perquè penso que és una situació difícil, però jo, personalment, penso que a dins el centre necessiten més llibertat i que aquesta manera de treballar la fila es pot fer mitjançant altres situacions, per exemple treballant el torn d'espera al pati, al menjador...



Competències treballades:
  • Competència 1.3.: he visitat un blog d'una mestra d'infantil per tal de veure algunes de les seves creences a través de la seva experiència a l'aula, a més, ha estat un tema d'interès que m'ha fet reflexionar i pensar sobre aquest.
  • Competència 2.2.: a través de les creences de la mestra del blog, he reflexionat sobre el que en penso i les he relacionat amb la pràctica del dia a dia a l'escola.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada