Durant aquest semestre hem de realitzar un documental relacionat amb l'etapa 0-3 d'infantil. Aquest, s'ha de fer per grups i el meu grup està format per na Marga, na Neus, na Marina i jo.
A l'hora de pensar alguns temes ens va costar molt, ja que no sabíem ben bé la manera de com encaminar-ho. Els temes que vam parlar són:
- El material reciclat: veure com es treballa aquest material i com es crea.
- El pati: el seu espai i el seu material.
- El procés de com es fa una escoleta.
- El llenguatge corporal a l'escola.
Després de parlar-ne, vam decidir treballar el llenguatge corporal a l'escola perquè va ser el que més ens va motivar i és una de les coses que s'han de tenir molt present el dia a dia i no ho tenim en compte. Trobem important treballar aquest tema ja que tant la postura, com els gestos, com l'expressió facial ens volen dir moltes coses i creiem que la mestra ha d'actuar de manera càlida, sense fer gestos agressius i intentant transmetre el millor possible d'ella, però també trobem important el que l'infant ens vol expressar, ja que molts d'ells no parlen i han d'expressar el que s'entén a través d'altres llenguatges.
Tenim pensat fer una visita a una escoleta i gravar i enregistrar fotografies per després estudiar els moviments, gestos... tant de la mestra com dels infants.
Els recursos materials que emprarem són:
- Amb la recerca del tema: internet, llibres, documents...
- Una càmera de vídeo.
- Una càmera de fotografies.
- Autorització pares de l'enregistrament d'imatges.
El recursos humans que emprarem:
- Informació a través d'experts, estudiants...
- Visita a una escoleta: educadores i infants.
Número de sessions:
- Organització: dues sessions.
- Recerca d'informació: dues sessions.
- Visita a l'escoleta: dues sessions.
- Quedada amb experts: una sessió.
- Estudi i anàlisi de les imatges: tres sessions.
- Les nostres gravacions: dues sessions.
- Muntatge documental: cinc sessions.
En total, tenim previst fer 17 sessions.
Calendari:
- 13 de març: pluja d'idees i elecció dels membres del grup.
- 20 de març: esborrany del tema i contacte amb l'escoleta.
- 25 de març: recerca d'informació.
- 27 de març: organització de la recerca.
- 1 d'abril: quedada amb expert o estudiant.
- 3 d'abril: les nostres gravacions pel muntatge.
- 7 d'abril: primera visita a l'escoleta, autorització pares.
- 10 d'abril: segona visita a l'escoleta: gravació.
- 14 d'abril: les nostres gravacions pel muntatge.
- 28 d'abril: estudi i anàlisi de les imatges.
- 2 de maig: estudi i anàlisi de les imatges.
- 5 de maig: estudi i anàlisi de les imatges.
- 8 de maig: muntatge del documental.
- 9 de maig: muntatge del documental.
- 12 de maig: muntatge del documental.
- 13 de maig: muntatge del documental.
- 14 de maig: acabada del muntatge del documental.
Aquest és el nostre esborrany sobre el documental, s'ha de tenir en compte que sobretot amb l'horari serem molt flexibles, ja que no tot ens sortirà com nosaltres volem i no sabem encara ben bé quin dia anirem a visitar l'escoleta i farem la quedada amb algun expert. Creiem que el tema que estudiem és molt bo, ja que no tenim la informació suficient i a la vegada tenim ganes i il·lusió per fer-lo.
Esperem que ens surti com esperem i que aprenguem molt d'ell!!
Competències treballades:
- Competència 1.2.: penso que treballant aquest tema, el llenguatge corporal, ens ajudarà millor a com actuar com a professional i a millorar i conèixer els moviments que són adequats tan per tractar amb infants, com amb els adults. Penso que és un tema que ajuda molt a millorar la tasca professional.
- Competència 2.3.: el meu objectiu, a més de realitzar un bon documental, és saber i conèixer tot el possible sobre la importància del llenguatge corporal i que la gent en sigui conscient de la seva importància.
- Competència 2.6.: el fet de triar aquest tema és perquè ens motiva i el trobem interessant, ja que no es treballa i hi ha moltes coses de les que no coneixem que tal vegada no són l'actuació més apropiada.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada