He llegit la lectura de "La interacció i l'ètica dels nens petits" de Jytte Hare, Marianne Nielsen i Ulla Liberg, aquesta parla sobre un projecte que es du a terme a La Vuggestue (centre que acull infants de 0 a 3 anys) i que ens parla de diferents situacions reals on hi podem veure les distintes actituds tant dels mestres com dels infants.
Penso que és una lectura interessant i que a totes les escoles s'hauria de tenir en compte, ja que és important saber com es senten, com actuen els infants i com haurien d'actuar els adults.
Aquesta lectura, ens parla de l'etapa 0-3, de situacions reals que han passat a La Vuggestue. En aquesta etapa, els infants encara no parlen o no tenen un llenguatge molt desenvolupat, per això és molt important el llenguatge no verbal, ens hem de fixar amb les seves maneres d'actuar, la manera com s'expressen, els seus fets... i nosaltres, els adults, també els hem de fer transmetre els nostres sentiments i desitjos a través d'aquest llenguatge, per tal que hi hagi una millor comunicació. Crec que aquest punt és molt important i, a més, durant el documental el treballarem i m'ha cridat l'atenció perquè és un tema que no es sol tenir molt en compte però que durant el dia a dia l'emprem i hauríem de saber controlar alguns fets o gestos que segons la situació no són adequats.
Una altra de les coses que explica a la lectura és que és important aquesta observació dels infants i saber quan els adults han d'actuar, ja que moltes vegades, quan hi ha una baralla o un conflicte, no sabem que fer i a vegades no som conscients que els infants ho poden solucionar per ells mateixos, jo penso que hem de deixar que els nins i les nines ho solucionin i que si la cosa va més enllà, l'adult hi intervingui, però segur que els infants ho solucionen per ells mateixos.
El fet que l'adult reforci algunes actituds per part dels infants, fa que es sentin més reconeguts i això no es sol fer mai, per tant seria interessant que tots els moments del dia a l'escola reforcéssim més aquestes actituds i no només les coses que es fan malament, ja que moltes vegades tendim més a corregir les coses que no estan bé i no ens fixem amb les bones.
Finalment volia comentar aquest sentiment que tenen els infants, que nosaltres moltes vegades pensem que els és igual tot però realment els infants es preocupen pels altres i són empàtics, no els agrada veure als altres malament i intenten ajudar amb el que sigui, quan són petits, qualsevol gest cap als altres quan veuen un infant malament, els pareix bé i se'n alegren tot d'una, per tant, els adults també hem d'estar atents amb aquests fets i reforçar tant al que està trist com el que fa el gest d'empatia i d'ajudar a l'altre. D'aquesta manera els ajudarà a veure que el que fan està bé i a fer reflexions futures.
"Perquè els infants lluiten pels seus drets i pels drets dels altres infants, només cal que ens fixem en l'anar i venir quotidià". Jytte Hare, Marianne Nielsen i Ulla Liberg.
Competències treballades:
- Competència 1.2.: he reflexionat sobre els punts que més m'han interessat de la lectura i que penso que són bons per fer una bona actuació professional en el dia a dia dins l'aula.
- Competència 1.3.: he llegit la lectura per tal d'ampliar la meva pròpia formació, ja que penso que aquesta lectura és molt interessant i ajuda a l'adult a veure diferents punts i actituds que no has tingut mai en compte però que et fan reflexionar i pensar sobre la manera d'actuar davant els infants de la millor manera, sempre pensant que hi ha diferents punts de vista i hem de mirar més enllà del que veiem, no només actuar amb les nostres creences.

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada