A classe hem reflexionat sobre què és per nosaltres un bon mestre, entre totes i tots, hem arribat a la conclusió que un bon mestre és aquell que:
- És pròxim als infants, és a dir, els toca, els mira als ulls, és carinyós, es posa a la seva altura...
- Sap jugar amb els infants.
- És alegre, una persona oberta, extravertida, amable, cuidadosa, empàtica...
- És una persona amb vocació i estima el que fa.
- Sap admetre els seus errors i els corregeix.
- És flexible i creatiu en les seves tasques.
- Té molta paciència.
- És una persona tolerant.
- Sap motivar i animar els infants i la resta de docents.
- Sap organitzar els infants, l'aula, les tasques...
- Coneix i entén l'infant.
- És una persona que constantment està en formació.
- Té una bona relació amb la família, la família participa a l'escola.
- És una persona que fa bona olor.
- Sap valorar l'esforç individual.
- És exigent i té l'autoritat guanyada.
- A l'hora d'estar a l'aula, oblida els seus problemes personals.
- És observador i atent.
- Té molta seguretat i és una persona autocrítica.
- Té la capacitat de saber reflexionar.
- Coneix el desenvolupament infantil i les característiques de l'etapa en que es troba.
- Sap crear un context d'aprenentatge ric i significatiu.
Després de tot aquest llistat, ens vam demanar que era per nosaltres un mestre competent. Un mestre competent és el que té les habilitats, estratègies, actituds, destreses per resoldre diferents situacions depenent del grup, del moment...
Després de descriure la definició hem visualitzat un vídeo, aquestes són les competències que hi hem trobat:
- Autonomia.
- Aconsegueix els objectius que es proposa.
- Reflexiona sobre els seus errors i cerca maneres de millorar la seva tasca.
- Reflexiona sobre el procés de millora.
- El mestre té molta paciència.
- Acompanyament del mestre durant el procés d'aprenentatge.
- Temps d'espera.
- Professionalitat.
- Complicitat de mirades i confiança.
- Creativitat i imaginació.
- Afecte i empatia.
- El somriure del mestre, creu amb l'alumne.
- Reforça la curiositat.
- Guiatge, facilitador d'eines, el seu suport.
- El mestre té molta paciència.
- Acompanyament del mestre durant el procés d'aprenentatge.
- Temps d'espera.
- Professionalitat.
- Complicitat de mirades i confiança.
- Creativitat i imaginació.
- Afecte i empatia.
- El somriure del mestre, creu amb l'alumne.
- Reforça la curiositat.
- Guiatge, facilitador d'eines, el seu suport.
- Cooperació.
- No corregeix negativament, reforça el seu esforç.
Aquí podeu visualitzar el vídeo, espero que us agradi!!!
Competències treballades:
- Competència 2.1.: a partir del decàleg del bon mestre, reflexiones sobre quins són els teus punts forts i punts febles i en quines coses pots millorar i el que has de fer per superar-te cada dia.
- Competència 4.3.: a partir del vídeo i del llistat d'un mestre competent, te'n adones que ser un mestre competent no és tan difícil com pareix, sinó que són aquestes petites coses, el fet de saber mirar a l'infant, aquest temps d'espera, etc. el que fa que ho siguis.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada